LocandinaAcersat_Giannini (1)

Distinguished talks – Insignia colloquia

—– English Version ——
“How does a ground station operate? What are the technological requirements that have to be met to operate a satellite? What are the latest trends in the space industry nowadays? Is it still worth spending such a great amount of money in space exploration? If you wish to answer these questions, you are welcome to take part in a seminar we’re organizing on June 1st at 11 am. The talk will be given by Dr. Andrea Giannini, who was former graduate student at the University of Pavia, as well as Ph.D. student at the Microwave Laboratory and Vice President of the IEEE Student Branch of Pavia.
The event will take place in the Seminar Room, floor D, old Department of Electronics. In the attachment, the poster of the seminar (which is worth credits for the PhD School of Electronics, Computer Science, and Electrical Engineering).

Thank you and best wishes from the IEEE Student Branch of Pavia.”

—— Italian Version———
“Come opera una stazione di terra? Quali sono i requisiti tecnologici da rispettare per operare un satellite? Quali sono le ultime tendenze nell’industria spaziale oggigiorno? Vale ancora la pena investire così tanto denaro sull’esplorazione spaziale? Se desiderate una risposta a queste domande, siete invitati a partecipare a un seminario che organizzeremo in data 1 giugno alle ore 11:00. Il relatore sarà il Dr. Andrea Giannini, il quale fu studente della laurea magistrale all’Università di Pavia, nonché studente di dottorato presso il Laboratorio di Microonde e vice-presidente dell’IEEE Student Branch of Pavia.

L’evento avrà luogo presso l’aula seminari al piano D (ex Dipartimento di Elettronica). Nell’allegato, trovate il poster del seminario (accreditabile per il dottorato in Ingegneria Elettronica, Informatica ed Elettrica).
IEEE Student Branch Pavia”
LocandinaAcersat_Giannini (1)